UF2 NF2
Digitalització dels originals
·Un cop s'ha ebut l'original
·S'ha comprovat que compleix les especificacions d'entrega
·Que és adequa en relació amb les pautes marcades a l'ordre de treball
·S'ha fet una cópia de treball
·S'ha recollit l'operativa d'aquest procés en les fitxes corresponents
Es procedeix a la digitalització de la còpia de l'original, ajustant aquesta al format o format especificats i en el temps previst.
Procediment general
1) S'encén l'equio i es comprova que és l'adequat per a la realització del treball.
2) Que té instal·lades i operatives les aplicacions que van a utilitzar.se i les fonts necessàries.
3) Que l'entorn de treball és el més adequat pel que fa a condicions de llum, soroll ambiental,etc.
4) Es posa la còpia d'un original convenientment en un atril o element auxiliar semblant que permeti la seva correcta visió.
5) En el cas d'originals en audio es fa nnecessari un equip de reproducció d'audio i llurs corresponents aurilculars, que pugui reporoduir en bones condicions la còpia de l'original.
6) S'obre l'aplicació.
7) Es genera un document de treball asignant a l'arxiu resultant un nom convenient, tenint en compte les especificacions recollides en l'ordre de treball.
Digitalització dels originals
Originals no digitals
Manuscrits
·Es fa necesaria una lectura atenta per evitar errades.
·Atesa la peculiaritat del format de presentació és recomenable que el teclista que està digitañitzant el text tingui la possibilitat d'accedir directament a l'autor (per telèfon, Internet, etc.), a fi i efecte d'aclarir posibles dubtes que puguin sorgir.
·Millor fins i tot, si es posible, ha de ser el propi autor que a modus d'escoltador llegeixi l'original perquè el teclista teclegi el text amb més garanties.
Digitalització dels originals
Originals no digitals
Parlats
·En aquest cas es fa necessària una audició atenta.
·Igual que en el cas anterior es recomenable l'accés directe del teclista amb l'autor.
·Aquesta modalitat d'original fa necessari 'picar' el ext primer sense realitzar la interpretació de l'original a fi i efecte de no
Digitalització dels originals
Originals no digitals
Originals en format digital
·En la recepció de l'original ja s'ha determinat prèviament en el procés de recpció d'originals si el format en que es presenta l'original és compatible amb els equips disponibles a l'empresa i si es requereix conversió de format.
Digitalització dels originals
Originals digitals
Originals en format digital
Originals digitalitzats sense composar
·En aquest cas es canvia el format si procedeix, enint en compte les especificacions generals i s'impimeix una còpia sobre la que realitzar el marcat.
Originals digitalitzats mig composats
·En aquest cas s'aprofita el format si procedeix, tenint en compte les especificacons generals i s'imprimeix una cópia sobre la que realitzar el marcat.
Establiment dels paràmetres tipográfics
·Consisteix en determinar i marcar sobre la còpia de treball o millor en una fitxa d'especificacions tipogràfiques la forma en que han de disposar-se els textes i altres elements complementaris (quadres, taules) de l'obra, de tal manera que aquesta senyalització serveixi de referència per conformar el text en les següents frases.
Digitalització dels originals
·Aquest procés es realiza un cop digitalitzat l'original i s'han obtingut còpies impresses del treball sense compaginar.
·Prèviament o al matiex temps que se estableixent els paràmetres tipogràfics, es realitza la correcció de galerades, on s'introdueixen les modificacions que s'estimen oportunes en relació amb els continguts, l'estil i els inevitables errors gramaticals i ortogràfics que es troben en aquestes fases inicials.
·Aquesta tasca l'hauria de fer l'autor al costat dels correctors corresponents.
Establiment dels paràmetress tipográfics
·Generalment aquestes especificacions han d'aparèixer en un lloc visible i lógic.
·Així, les especificacions generals es presentaran a la primera pàgina de la còpia de treball en el cap, sent també eficaç la presentació en un full annex al treball ben init a ell.
Text general
·És aquell que predomina en el text, exposa les idees principals i és el cos de l'obra.
·la seva característica principal es la llegibilitat.
·Ha de facilitar la lecura perquè el lector aquista li sigui inteligible, en la mesura que sigui posible, ates el tema tractat-
·Aquesta condicionant ha de prevaldre sobre altres, atès que el fi últim és la consecuenció del plaer intelectual del lector i res ha de'entorpir aquesta meta.
1.Text general
Es marcarà en la fitxa d'especificacions tipogràfiques i en la seva ubicació concreta.
2.Textes indicatius
·Són textes que apareixen en pàgina associats o no al text general i que tenen una fundació clarament informativa.
·Pertanyen a aquesta caetegoria els títols, sbtítols i folis.
·Atesa la seva funció, s'han de destacar de la resta de text pero no en excés; es tracta de proporciona informació sense estridències, evitant les distraccions del lector que ha d'estar centrat en el text general.
3.Textes secundaris
·És que que apareix en l'obra sense ser el text general, complementant l'exposició desenvolupada al text general.
·Són textes secundaris: les notes, cites, indexs, peus d'il·lustracions, quadres i taules.
·Els pròlegs, introduccions, epílogs i textes similars poden ser tractats com a textes secundaris o com a part del text general i, per tant, s'haurá d'indicar convenientment.
Calibrat de l'original
·Consisteix en calcular el nombre de caràcters d'un original.
·Tal dada, a més de ñes especificacions del disseny de l'obra (caixa de composició, disposició dels blans, pàgines en blanc,…) permetrà calcular el nombre de pàgines que tindrà l'obra d'un modus molt aproximat.
1. Procediments de calibrat convencional
Original mecanografiat
·Un cop l'original s'ha presentat en la forma adiant i s'han realitzat les còpies pertinents es procedeix al càcul.
·Es necesitarà, o no, tipòmetre o liniòmetre o, un regle corrent i un llapis.
Primer métope
a) Es delimiten les diferents parts en que es divideix l'obra i a les que s'han d'aplicar els càlculs: pròlegs, introduccions, prefacis, capítols, epílogs, bibiliografies, índexs…
b) Els càlculs es realitzen sobre cadascuna d'aquestes parts diferenciades i tenint present que si apareixen taules, quadres o il·lustracions s'ha de descomptar l'espai que ocupen.
c) Un cop establertes les parts, s'analitzen una a una comptant els caràcters i els espais…
1. Procediments de calibrat convencional
Original imprés
·L'original imprés normalment s'ha composat amb caràcters d'espaiat proporcional i els blancs entre caràcters, entre lletres i paraules arien per a aconseguir el justificat amb el que normalment es presenten.
·A mes presenten tales, quadres i il·lutracions, tot integrat en la caixa de composició i que es necessari descomptar.
Procediment:
·Es delimten les difernts parts en que es divideix l'obra i a las que s'han d'aplicar els càlculs: pròlegs, introduccions, prefacis, llibres, capítols, epílogs, bibliografies, etc.
Descomptes
D'il·lustracions, quadres o taules
·Per a descomptar les dimensions d'un gravat o quadre s'han de calcular les línies que aquest ocupa i els blancs preceptius
·S'ha de tenir en compte que les pàgines d'arrancada, aquelles pàgines amb les que s'inicia una part de l'obra, normalment són pàgines curtes, presentant un blanc de cortesia que ocupa vàries línies.
D'il·lustracions, quadres o taules
·El mateix succeix amb les pàgines finals de les parts; en aquest cas el blanc te la dificutat de què ajusti el text a tota la pàgina sense forzar-lo.
Procediment:
·Es realiza una pàgina plena de mostees amb les especificaciones donades per a l'obra.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada